Szentpéterváron és Moszkvában ingyen adják az infografikát. Ráadásul nem is akármilyet! Infografika címen kéthavonta jelenik meg egy ingyenes kiadvány a két orosz nagyvárosban. Változatos témájú, érdekes adatsorokat dolgoznak fel magas színvonalon. Nagyon inspiráló a kézműves (hand made) infografika rovatuk, ebben a számítógép mellőzésével, elsősorban papírkivágással készített ábrákat közölnek. Ezek annyira jók, hogy külön posztot érdemelnek, de nem most.
Most koncentráljunk Andrew Kovalev a VisualLoop-on megjelent írására.
Andrew orosz fényképész (most épp Párizsban él), akit az Infografika művészeti vezetője Artem Koleganov kért fel egy infografika elkészítésére. Nagyon nem szeretem a fényképeket az infografikákban. Az esetek túlnyomó részében rosszul használják őket és csupán annyi szerepük van, hogy "látványosabbá" tegyék a grafikát. A most következő példa a kevés kivételek közé sorolandó.
A feladat a személygépkocsik féktávolságának összehasonlítása volt száraz és nedves úton. Rutinból kis autók és oszlopszerű fékutak kerültek volna papírra, de Szentpéterváron más megoldást kerestek. A művészeti vezető szándéka egy kevésbé műszaki, líraibb grafika elkészítése volt. Ahogy elnézzük a végeredményt, sikerült neki.
Nézzük, hogyan készült a fenti ábra!
Először is a Koleganov készített egy vázlatot az ötletéről. A koncepció szerint a vezető szemszögéből látjuk az utat és a szegény gyalogosokat, akik száraz és vizes úton várják, hogy elüssük őket. A megvalósításhoz kellett egy hosszú, egyenes útszakasz és egy modell, aki az út egyik oldalán élvezi a nyarat a másikon pedig esernyővel a kezében utal a nedves útviszonyokra.
A művészeti vezető vázlata
A vázlatot átküldte a fotósnak Párizsba. Kovalev először letesztelte, hogy működik-e a valóságban az, ami a vázlaton szerepel. Kiment egy közeli parkba egy jó alakú, pixeles arcú lánnyal és készített róla egy sorozatot. A parkban lőtt képekből durván összevágta a koncepció szerinti látványt és megállapította, hogy jó lesz.
Próbafelvételek egy közparkban
Ezután kezdett helyszínt keresni Párizs közelében. Ez problémásabb volt, mint gondolnánk. Úgy tűnik Párizsban is gyakorlat, ami Pesten - ha adódik valahol egy üres útszél, oda biztos rögtön leparkol egy autó. Kovalev kreatív módon először felmérte Google map-en a számításba vehető utakat, majd street view-val alaposabban szemügyre vette őket. Pár óra elteltével meglett a szép, egyenes, parkoló autóktól mentes helyszín.
A nyerő útszakasz a Street View és Kovalev kameráján keresztül
A helyszín csodás. Azt már előre eldöntötték, hogy a modellt stúdióban fotózzák majd, így csak az útról kellett képeket készíteni. Plusz pár képet lőttek Kovalev asszisztenséről, hogy ezek segítsék majd a műtermi világítás beállítását.
A helyes arányok beállítása
A parkban készített képen már pontosan kimért távolságok szerint álldogált a lány. Ez segített meghatározni a végleges képen a helyes távolságokat és perspektívát.
Még egy kis bökkenő. A bal oldali képen épp kilenc méter távolságra áll a modell a fényképezőgéptől. Kilenc méter nem kevés, mégis kevésnek tűnik. Az az érzésünk, mintha 2-3 méterre lennénk. Kovalev belenyúlt a képbe és korrigálta a távolságokat úgy, hogy a látvány és a tartalom jobban összhangba kerüljön.
Ezután felkerült a szöveg, grafikai elemek és mehetett a nyomdába!
A teljes cikket itt találjátok.
Végül hab a tortán ez a kis videó a munkafázisokról:
És ha már esettanulmányozunk – lehet, hogy még nem olvastad Dancsák András cikkét az izometrikus grafikák rejtelmeiről?! Tessék pótolni!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.