HTML

Leírás

Még egy blog az információs grafikákról. Azért mert nagyon szeretjük őket nézni és készíteni egyaránt. Jó sok időt töltöttem velük eddig, itt kicsit rendszerezem az elmúlt évek élményeit. Kapcsolat: bence.mikola@gmail.com

Csatlakozz!

Címkék

alberto cairo (1) Alberto Cairo (1) Andrew Kovalev (1) Antonio Farach (1) artisjus (1) Bárány Krisztián (1) Batman (1) Beatles (1) bor (2) Brazília (1) buborék diagram (1) Címkék (1) Costa Concordia (1) Dancsák András (7) David McCandless (1) diagram (2) divat (1) dob (1) Donald (1) El Mundo (2) esettanulmány (6) facebook (1) fantasy (1) fender (1) Ferenc Ferdinánd (1) FourFourTwo (1) fuck (1) futball (2) Gagarin (1) galéria (39) Galla Miklós (1) hiba (1) hibás (2) himnusz (1) hirdetés (1) hofi (1) hogy készült (1) idő (1) inbfografika (1) infografika (72) infographicsmag (1) ing (1) InGraphics (2) interaktív (3) iron man (1) James Bond (1) Jan Schwochow (1) jég (1) JFK (1) karácsony (1) katona (2) Képeslap (3) Képes Sport (1) kiscelli múzeum (1) klasszikus (1) könyvajánló (1) kördiagram (1) lapszemle (1) Led Zeppelin (1) magyar (2) Magyar Nemzet (3) Máté István (4) média (1) merénylet (1) Mike Portnoy (1) Mikola Bence (14) Minard (1) Moszkva (1) mozi (2) műhelytitok (2) National Geographic (1) nb1 (1) Nemzeti Dal (1) nemzeti sport (1) New York Times (1) Nike (1) nyakkendő (1) nyomdagép (1) olimpia (1) orosz (1) Oscar (1) oszlopdiagram (1) pálinka (1) pápa (2) reklám (3) retro (1) Robin Williams (1) Rolling Stones (1) saját (2) sajtó (1) Sasha Brichkin (1) sci-fi (1) sör (3) sportgéza (1) stratocaster (1) Superman (1) Szarajevói merénylet (2) Szentpétervár (2) telesport (1) Terence Hill (1) történet (1) Toseland (1) tutorial (1) űrhajó (1) űrutazás (1) vasember (1) Vettel (1) vicces (1) világbajnokság (1) visualloop (2) wired (1) zene (1) Címkefelhő

Szerzők

2013.09.25. 10:00 mbence

Hogyan állítsuk fel a Costa Concordiát

Lapszemle

A múlt hét legkézenfekvőbb infografika témája kétségkívül a szerencsétlen sorsú óceánjáró függőleges helyzetbe hozása volt. Nagyon hálás a téma hiszen iszonyú költséges a művelet, emellett nagyon látványos, előre tudható, jól illusztrálható esemény volt. A tragikus előzmények miatt pedig a bulvársajtó előszeretettel tartotta köztudatban a hajó történetét. Lássuk ki, hogyan dolgozta fel a Costa Concordia felállítását!

Corriere della Sera – Mirco Tangherlini

The stages of removal2.jpgSzép nagy, látványos oldal. Nekem kicsit sok a 3D – az alsó kis fázisképeknél jobban bejöttek a sematikusabb formák. Itt látjuk ugyanazt egyszerűsítve és bonyolítva is.

The Telegraph – Mark Oliver

How-the-Costa-Concordia-salvage-operation-will-work-750x765.pngEzt az ábrát a Telegraphnál Mark Oliver jegyzi, ami erős túlzásnak tűnik, tekintve, hogy a grafikai elemek nagy részét a Graphic News-tól vették át. Pont ahogyan a Népszabadság is tette:

Népszabadság – Graphic News

costaconcordia_nol.jpgA Graphic News egy londoni székhelyű, infografikákra szakosodott hírügynökség. A szolgáltatásra előfizető szerkesztőségek szabadon használhatják a cég grafikáit, tehát a fenti két esetben nem lopásról van szó, hanem szabályos felhasználásról. Mondjuk ezekhez az anyagokhoz a Telegraph-tól eltérően, biztosan nem írnám oda a nevem.

Magyar Nemzet Online

costaconcordia_felallitasa_mno.jpg

A felállításról készült sematikus ábra sok helyen megjelent a neten (például az eddig tárgyalt grafikák mindegyikén). A Magyar Nemzetnél az öt fázisból négyet tartottak meg, de így is könnyen értelmezhető maradt a folyamat.

Scientific American – Mark Fischetti

Raising-the-Costa-Concordia-Shipwreck-How-Do-They-Do-It-750x496.jpg

Az előző ábrákon következetesen az szerepelt, hogy a hajót felállítják a tengerfenékre épített tartószerkezetre, majd az oldalára erősített tartályokból kiengedik a vizet, majd az üres tartályokban lévő levegő felemeli a hajót. Furcsálottam, hogy miképp emeli fel a hajót egy olyan tengerszakaszon, ahol megfeneklett és felborult. A Scientific American ábrája megoldást mutat erre a problémára. Náluk a felállítás után a mélyebb víz felé terelik a hajót és a tartályok ürítése már nem az állványzaton történik. Lehet gondolkozni, hogy akkor a többi ábra mind rossz? Szerintem nem, sematizálva mutatják a folyamatot, a lényegre koncentrálva, közérthetően, ezért ne haragudjunk rájuk a részletek hiánya miatt. Új ötlet, hogy felvázolják nekünk a folyamat buktatóit. A "mi történhet, ha elrontanak valamit" kérdésre három kis képen kapjuk a válaszokat.

Canadian Business

canadian.png

Szép vektoros ábra. A központi elem a sérült hajó, jók a hangsúlyok, érthető és elég a felállításról készített három kicsi fáziskép. Az alsó sáv opcionális, itt nem a lehetséges veszélyeket veszik sorra, hanem a legnagyobb hajóroncsokkal hasonlítják össze az óceánjárót.

Ta Nea – Makis Theofilopoulos

COSTACONCORDIA_b.jpg

Görögországból jött az utolsó grafikánk. Szép nagy fotó, sok kis adat, a jobb alsóban az absztrakció különböző szintjein a hajó vissza állítása. Nekem OK.

Folytathatnánk a sort, de jellemzően a fent tálalt formák ismétlődnének, úgyhogy most legyen elég ennyi.

Szólj hozzá!

Címkék: lapszemle galéria Costa Concordia inbfografika


A bejegyzés trackback címe:

https://infograf.blog.hu/api/trackback/id/tr735530247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása